Сходни понятия - лого, логотип, уърдмарк.. |
||
Често пъти хората използват няколко различни думи за да изразят това, което имат предвид под "лого". - Лого- Логотип - Бранд - Уърдмарк - Фирмен стил - Корпоративна идентичност - Знак - Символ В английски текстове можете да срещнете думата Logo и като компютърен език, популярен преди години. Думата "лого" е съкратено от "логотип". Етимологията на международната дума LOGO идва от гръцкото "logos" и означава "дума". Идеята е, че логото на една компания най-често съдържа името й. Думата "бранд" е общо понятие , което включва в себе си цялостния образ на определена корпорация. Често се говори, че определен бранд струва еди колко си милиона долара. В Гугъл може да откриете много лога като търсите по думата "brand" "Уърдмарк" се използва за лога, които са изобразени предимно със шрифт. Идва от английски - "WordMark" - "ДумаЗнак" . Логото на търсачката "Яху" е пример за такъв уърдмарк. Понятието "Фирмен Стил" е български превод на "Корпоративна Идентичност" ( от англ. "Corporate Identity" ). Фирмите, които правят Фирмен Стил са такива, които освен лого за вашата компания, могат да разработят и бланки, визитни картички, пликове и др. Често пъти при конкурси за лога - условие може да бъде да се изработи цялостен фирмен стил. "Знак" и "Символ" са прекалено общи понятия, които по-често се отнасят към некомерсиални лога, лога, които не са фирмени.
Ако имате нужда от фирмен стил - хвърлете едно око на дизайн студио Ralev.com. |
||