Сходни понятия - лого, логотип, уърдмарк..

 

Често пъти хората използват няколко различни думи за да изразят това, което имат предвид под "лого".

- Лого
- Логотип
- Бранд
- Уърдмарк
- Фирмен стил
- Корпоративна идентичност
- Знак
- Символ


В английски текстове можете да срещнете думата Logo и като компютърен език, популярен преди години.  

Думата "лого" е съкратено от "логотип". Етимологията на международната дума LOGO идва от гръцкото "logos" и означава "дума". Идеята е, че логото на една компания най-често съдържа името й.

Думата "бранд" е общо понятие , което включва в себе си цялостния образ на определена корпорация. Често се говори, че определен бранд струва еди колко си милиона долара. В Гугъл може да откриете много лога като търсите по думата "brand"

"Уърдмарк" се използва за лога, които са изобразени предимно със шрифт. Идва от английски - "WordMark" - "ДумаЗнак" . Логото на търсачката "Яху" е пример за такъв уърдмарк.

Понятието "Фирмен Стил" е български превод на "Корпоративна Идентичност" ( от англ. "Corporate Identity" ). Фирмите, които правят Фирмен Стил са такива, които освен лого за вашата компания, могат да разработят и бланки, визитни картички, пликове и др. Често пъти при конкурси за лога - условие може да бъде да се изработи цялостен фирмен стил. 

"Знак" и "Символ" са прекалено общи понятия, които по-често се отнасят към некомерсиални лога, лога, които не са фирмени. 

 

Ако имате нужда от фирмен стил - хвърлете едно око на дизайн студио Ralev.com.





{START_COUNTER}