Колко варианта лого ще ми предложат?

Нормално е когато отидете в някое дизайн или рекламно студио да искате срещу парите си да получите поне няколко предложения. Това би било логичното от клиентска гледна точка, но има едно голямо НО.

 

Доайенът на българския запазен знак, покойният Стефан Кънчев е казвал:

„Многовариантността е признак за авторскобезсилие“. 

 

Същото е твърдял и Пол Ренд ( може би най-титулувания световен дизайнер на лога ):

"Когато сте болен - докторът не ви дава 3 лекарства да си изберете, нали ? Той ви предписва само едно".

 

В този ред на мисли - ако обясните достатъчно добре от какво се нуждаете и един вариант ще е абсолютно достатъчен. Един добър дизайнер стига до този "вариант" като минава през много търсения, през различни форми. Т.е. - той може да покаже и 5 лога, но е негов дълг да покаже най-рафинирания образец, най-добрата му хрумка. 

Естествено, всеки обича да има право на избор и всеки има очаквания. Поради тази причина много дизайнери изготвят от 1 до 3 предложения. Ако в изработката участва екип от дизайнери, то може броят да е и по-голям,но за сам човек е нереалистично да изкара повече от 2 много добри, уикални по своя дизайн предложения.

Това, което може да направи един клиент, когато види предложението (предложенията ), е да задава въпроси. Ако не е ясно защо дизайнерът е избрал именно това или онова цветово решение, ако клиентът не разбира идеята на знака, ако намира нещо конкретно, което не му харесва, то той е длъжен да го сподели с дизайнера. Ако дизайнът е постигнат с много мислене и е минато през различни вариации в самия творчески процес - всеки един от въпросите ще има точен отговор.

 

Подготвил за вас: Маргарит Ралев, студио Ralev.com 





{START_COUNTER}