Колко струва едно лого ?

Най скъпото лого, за което знаем е това на олимпийските игри в Лондон ( 2012г. ). Студиото  "ВолфОлинс" печелят конкурса за 600 000 английски паунда. Те са създатели и на логото на "Uniliver".

"Юнеско" дава 15 000 USD за първа награда в конкурс за лого на програма, която е за опазването на културните ценности. Това е информация от началото на 2008г.

В България, в началото на 2008г. "Приста Ойл" обяви конкурс за лого дизайн. Паричната награда за първо място - 3000 EU. Това е може би най-апетитната хапка, която се е появявала на територията на БГ за физически лица. ( за юридически лица, разбирай фирми, винаги е имало пари за усвояване, но процесът за кандидатстване е сложен и се изискват редица документи + закупуване на необходимата документация за конкурса от всеки един участник ).

1000 лв. е една реална цифра за лого, върху което е мислено, правено е проучване и са показани за избор различни разработки на идеята, от които Клиентът е избрал това, което му допада най-много. Важно е да се отбележи, че наред с логото вие купувате и една идея за "фирмения си стил". Това означава, че е редно за толкова пари да получите проект на визитна картичка, бланка, пощенски плик и папка. Също така създателите на логото ще ви покажат как то изглежда в негатив, смалено, уголемено, с различен фон, в черно-бяло, както и в други графични ситуации.

Как се образува цената ?

Както при всяка друга услуга - вие ангажирате даден професионалист или екип за време Х, за което той се труди върху вашия проект. Нормално е това време да е поне 2 седмици - формиране на различни хрумки, проучване на съществуващи лого аналози на пазара или в конкретния сектор,  събиране на фокус група, която да даде своето мнение относно дизайна от гледната точка на краен потребител и не на последно място - процесът на създаване на тези няколко елемента, които маркират основни стилистики на вашата корпоративна идентичност - визитки, бланки и пр.

Какво още мога да поръчам заедно с логото ?

Можете да поръчате разработки на много повече компоненти от фирмения стил. От пиктограмите на вратата за тоалетната в офиса до брандирането на колите. Също така е добре да се създадат "правила за ползване" на самото лого. Това е документ, който дава препоръки в кои ситуации как трябва да се подходи спрямо употребата на фирмения знак. При по-големите фирми тези "правила" имат вид на книга, наречена "Бранд Книга" ( Brand Book ). В България такава книга са анонсирали само мобилният оператор Вивател.

Към коe студио да се обърна когато ми трябва "точното" лого?

Дизайн студио Ralev.com





{START_COUNTER}